"Мрію" кинули напризволяще, а її відбудову переоцінили вп’ятеро, – конструктор Ан-225 Вовнянко



Чи можна було врятувати 'Мрію' і хто хоче заробити на її відновленні?

Зруйнована "Мрія" мільйонів українців: рік тому, у перші дні російського вторгнення в Гостомелі був спалений один із найбільших та найпотужніших літаків у світі. "Укроборонпром" та ДП "Антонов" обіцяють відновити авіалегенду за кошти країни-агресорки, ведуться розмови й про створення Міжнародного фонду відродження "Мрії". Та чи можна було своєчасно врятувати літак-рекордсмен? І хто планує тепер нажитись на його відбудові? Про це в ексклюзивному інтерв’ю "СтопКору" розповів Анатолій Вовнянко – один із провідних конструкторів Ан-225.

Рівно рік тому, 27 лютого 2022 року, в результаті повітряної атаки російських окупантів на летовище Гостомель під Києвом був спалений легендарний літак Ан-225 "Мрія", який свого часу встановив 240 світових рекордів з вантажних авіаперевезень. Трагедії можна було уникнути, відправивши літак у безпечне місце, наголошує авіаконструктор Анатолій Вовнянко.

Як згадує розробник, за два тижні до початку повномасштабної війни керівництво ДП "Антонов" отримало привабливу пропозицію з Лейпцигу. На початку "нульових" українське державне підприємство взяло участь у конкурсі для стратегічних перевізників НАТО і перемогло – підписаний тоді контракт діє й до сьогодні. Оскільки у той час тривала війна в Афганістані, силам НАТО потрібно було перевозити різноманітні військові вантажі – боєприпаси, спорядження тощо. Відтак, для розміщення літаків, які працювали за вказаним контрактом, було виділено окрему базу.

"Увесь світ знав, що буде війнаВсі говорили нашому керівництву ще у вересні 2021 року: рийте окопи, а не будуйте дороги. За два тижні до подзвонили з Лейпцигу і сказали: переганяйте літакиП’ять літаків, які були готові, перелетіли в Лейпциг. І туди ж перелетіло керівництво заводу. А рію" кинули напризволяще, тому що там начебто доробляли один двигунМогли б перегнати і на п’яти двигунах, могли б перегнати і на чотирьох двигунах, бо вона порожня… Головне, що керівництво втекло – вони виїхали, а літак покинули. В результаті від "Мрії" залишився тільки хвіст", – наголошує Вовнянко.

Comments

Popular posts from this blog

Адепт московського патріархату і кримінальний авторитет – вся правда про Валерія Дубіля

Покарання для чиновників, які під час війни барижать гуманітаркою, має бути суворим і неминучим

Регіональний кріслопад: хто наступний?